Välkommen!

Svenska Scrabbleförbundet ordnar tävlingar och träningar i brädspelet Scrabble i Sverige och Finland. Spelet kallades tidigare Alfapet, och är mycket likt det populära ordspelet Wordfeud.

För mer information om våra lokala spelklubbar gå in under menyn "Spela på din ort".

2018-12-16

Under helgen har Roland och Johan jobbat med att få nya hemsidan att fungera som den gamla, men lite bättre och uppdaterad. Alla funktioner finns där men det tar en stund att vänja sig. För att anmäla sig till en turnering och att utlysa ny turnering så ser det ut som vanligt och de som nu anmält sig till turneringar finns med. Det går nu att anmäla sig som reserv till samtliga turneringar.

Vill du hjälpa till att uppdatera texter och skriva på nytt material så kan du kontakta mig.

Det som tyvärr inte kommer gå att fixa i dagsläget är "dagens scrabblare" en omtyckt funktion som det är svårt att få till i dagsläget. Har ni någon bra lösning på detta så hör av er.

Viktigast för oss i hemsidegruppen var att få till att du kan anmäla dig till våra turneringar och det är ska fungera utan problem nu. Vi använder oss fortfarande av Matilda för att administrera och hantera anmälningar.

När ni försöker logga in på hemsidan så kommer det att ta tid och mailet kan hamna i spamfiltret. Så kolla där först innan ni kontaktar oss.

Har ni frågor så maila mig på anna.k.jansson[at]gmail.com så hjälper jag er.

/ordförande Anna Andersson

Under allhelgonahelgen spelades Scrabble-SM i Göteborg med 45 deltagare. Det var 20:e gången SM hölls. Ny svensk mästare är Jonathan Ljungberg. Silvret gick till Sebastian Boukachabia och bronset till Gunnar Andersson.