Pompeji 2019

Datum: 2019-08-24
Arrangörer: Pia Mattsson
Roland Olsson

Välkomna på sensommarturnering i Sävedalen! Det blir en vanlig turnering med sju ronder. Nya och nygamla spelare är speciellt välkomna!

Namnet Pompeji kommer sig av att det var just den 24:e augusti som Pompeji förstördes. Temaordstävlingen kommer på något sätt att anknyta till det.

Spellokal: Vi spelar hemma hos oss på Kroklyckan 24 i södra Sävedalen, cirka 8 km från Göteborgs centrum. En del av matcherna kommer att spelas på altanen som kan vara såväl inglasad som öppen.

Samling 9:50, lunchpaus efter tre ronder och hela turneringen inklusive prisutdelning beräknas vara klar 19:45. Det är ganska mycket luft inlagt i schemat eftersom det brukar behövas då vi har bara en toalett.

Matchtid: 30 minuters betänketid per spelare

Ordlista: SAOL 14 (ungefär samma som strikt i Wordfeud)

Deltagaravgift: 60 kr + medlemsavgift 60 kr om man inte tävlat under 2019 (30 kr för spelare födda 2001 eller senare). I deltagaravgiften ingår mackor, te, kaffe och lite sött.
Om det är din allra första turnering, bjuder förbundet på deltagaravgiften och du betalar enbart medlemsavgiften. Du får också en uppsättning scrabble
brickor.

Lunch: Närmaste lunchställe är en pizzeria vid Vallhamra torg ca 2 km härifrån. Det brukar lösa sig med bilar. Det går också bra att ha med sig egen matlåda om man vill.

Hitta hit: Bussen Svart Express från Centralstationen läge J kl. 9.20. Stig av på hållplats Soldatheden. Observera att det är en flerzonsresa då Sävedalen ligger i Partille. Från hållplatsen är det knappt 10 minuters promenad, men nästan enbart uppåt. Om någon har svårt för det, är det bara att hojta till så ordnar vi skjuts.

Parkering: Det är tillåtet att ställa sig på områdets parkering trots att skylten säger att den endast är för boende.

Kontaktuppgifter: Pia 076-3197 381 eller pia.maria.mattsson(at)gmail.com

Välkomna allihop!

önskar Pia och Roland

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2019-08-24 )