Aktuella turneringar

Spelsystem: Monrad
Ronder: 6
Max antal deltagare: 12

Det är nu 5 spelare anmälda.
Det går inte längre att anmäla sig.

ABC Cup - öppen för dem som inte spelat förr och för tidigare spelare med rating (Scrabbleförbundets) högst 1000, vilket är ingångshöjden.

Nya spelare är mycket välkomna till alla tävlingar, men ABC är speciellt lämplig att börja med: lägre antal ronder än vanligt, andra debutanter, man slipper möta toppspelarna. Dessutom brukar det vara en ganska liten turnering, vilket gör det lätt att lära känna folk. En ABC-turnering är öppen för debutanter samt tidigare spelare med en förbundsrating (för oböjt spel) som är högst 1000. Dagen börjar med rejäl genomgång av hur man spelar med bräde, brickor, klocka och protokoll. Icke-spelande arrangör finns på plats för frågor som kan tänkas uppstå under spelandets gång.

Vi spelar enligt standardlistan, vilket innebär att alla ord som står som egna uppslagsord i den senaste upplagan av Svenska Akademiens Ordlista (SAOL 14) är giltiga. Detta brukar kallas "strict" i t.ex. Wordfeudsammanhang. Matchtiden är 30 minuter/spelare.

Vi spelar sex ronder. Alla spelare spelar alla ronder (förutom vid ojämnt antal deltagare då en spelare får s.k. frirond och får stå över). Motståndarna lottas genom monrad, vilket innebär att man får möta någon som har ungefär samma antal vinster/förluster som man själv har.

Plats: Kvarterslokalen på adress Ljungkullen 54B, Sävedalen.
Lättast att åka kollektivt är med bussen Svart Express från t.ex. Centralstationen och hållplatsen där du stiger av heter Vallhamra torg. Om du kommer med bil finns det besöksparkering till bostadområdet vid infart från Kvarnfallsvägen.

Samling kl 9.30 för genomgång av regler, information och morgonfika
Rond 1-3
Lunch
Rond 4-6
Prisutdelning
Slut 18.30

Avgift 70 kr (0 kr för dem som inte tävlat förr i Scrabbleförbundet, förbundet bjuder alltså på avgiften). I priset ingår fika (kaffe, te, smörgås och något sött) och (symboliska) priser. Helt nya spelare får dessutom en uppsättning tävlingsbrickor att ta med hem.
Årsavgift till Scrabbleförbundet för dem som inte tävlat förut i år tillkommer (80 kr, men 40 kr för de under 18 år) gäller även för nya spelare. Betalningen sker enklast med swish eller kontanter på tävlingsdagen.

Det går bra att ta med egen lunch att värma i spellokalen. Annars finns på närbelägna Vallhamra torg både pizzera och sushirestaurang, så väl som Ica-butik.

Slutligen: vi har Covid i åtanke och stannar hemma vid sjukdomssymtom.

Varmt välkomna/
Alexandra och Pia.

Har du några frågor så kontakta Alexandra på 0733-705084 eller på mejl asvanteson(at)hotmail.com

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2022-10-26 )