SM - Säkring av utrustning (Till lokalklubbsansvariga m.fl)

Diverse diskussioner om SM 2007

Inläggav bloomsbury » lör 27 okt, 2007 19:02

Henrik.J skrev:... därmed skulle Greger behöva ta med sig sig 8 st spel för att vi ska komma upp i den magiska siffran 46

Jag kan ta med 8 bräden med brickställ men jag har bara 3 påsar med ProTiles, så jag 5 av spelen är inte kompletta. Extra brickställ kan jag ta med liksom de tomma påsar jag har. Mvh Greger
bloomsbury
Ordlistekommittén

Inläggav Henrik.J » lör 27 okt, 2007 20:21

Okej då förstår jag. Då ändrar jag i listan så att jag tar med 5 brickpåsar. Ta med dig de tomma påsarna som sagt!
"Playing Bop is like playing Scrabble with all the vowels missing" (Duke Ellington)
Användarvisningsbild
Henrik.J

Inläggav Mimikryp » sön 28 okt, 2007 15:28

Ursäkta en oinvigd... Vad är Protiles? Vad menas med reliefbrickor? Vad menas med gula brickor?
De som stavar som idioter betraktar jag som just - idioter.
Användarvisningsbild
Mimikryp

Inläggav Radagast » sön 28 okt, 2007 15:49

Protiles är, tror jag, de brickor du spelade med när du var nere på Soft: Svart text på vit bakgrund.

Reliefbrickor är såna där det går att känna på brickan vilken bokstav det är, framför allt om den är blank. Köper man ett spel i handeln är det såna brickor som ingår. :-(

Gula brickor är gamla tävlingsbrickor: Inte relief, men lite inte lika tydliga som Protiles - det är ofta svårt att skilja på ÅÄÖ.
Radagast
Ordlistekommittén

Inläggav Mimikryp » sön 28 okt, 2007 15:50

Radagast skrev:Protiles är, tror jag, de brickor du spelade med när du var nere på Soft: Svart text på vit bakgrund.

Reliefbrickor är såna där det går att känna på brickan vilken bokstav det är, framför allt om den är blank. Köper man ett spel i handeln är det såna brickor som ingår. :-(

Gula brickor är gamla tävlingsbrickor: Inte relief, men lite inte lika tydliga som Protiles - det är ofta svårt att skilja på ÅÄÖ.

Aha! :idea:
De som stavar som idioter betraktar jag som just - idioter.
Användarvisningsbild
Mimikryp

Inläggav Stefanf » sön 28 okt, 2007 16:53

Vet inte hur bra koll utrustningschefen har på alla leverantörer nu men funderar lite över när alla kommer hit. Ju förr desto bättre förstås..

Det kan ju bli lite stressande/jobbigt om hälfen av utrustningen kommer fram väldigt sent. I vilket fall som helst så vore det bra om folk i förväg kan titta igenom, räkna brickor och kolla klockorna..

Bara en tanke.
Användarvisningsbild
Stefanf

Inläggav Henrik.J » sön 28 okt, 2007 19:34

Stefanf skrev:Vet inte hur bra koll utrustningschefen har på alla leverantörer nu men funderar lite över när alla kommer hit. Ju förr desto bättre förstås..

Det kan ju bli lite stressande/jobbigt om hälfen av utrustningen kommer fram väldigt sent. I vilket fall som helst så vore det bra om folk i förväg kan titta igenom, räkna brickor och kolla klockorna..

Bara en tanke.

Nope, jag har inte koll på ankomsttider. Men vi kan nog räkna med att det kommer att finnas tillräckligt med folk för att snabbt ställa i ordning spel och räkna brickor. Det sistnämnda måste nog dessvärre göras på plats, även om det gjorts innan man packade. Man vet ju aldrig om en elak liten bricka kan leta sig ut på något vis ur påsen...
"Playing Bop is like playing Scrabble with all the vowels missing" (Duke Ellington)
Användarvisningsbild
Henrik.J

Inläggav Henrik.J » sön 28 okt, 2007 19:40

Jag funderar lite på batterier till digitalklockorna och plasturen. Vi har några extra till digitalklockorna och förmodligen kommer det med ett gäng i 20-leveransen (Jag har fortfarande inte fått bekräftelse från dig på att de kommit fram Stefan!) Om vi ändå ska ha ett ytterligare reservlager så heter sorten GP-Ultra (stora och tjocka). Grå plastklockorna har standardbatterier, typ A tror jag de heter (den som kommer näst i storlek efter de minsta AAA-batterierna)
Användarvisningsbild
Henrik.J

Inläggav Stefanf » sön 28 okt, 2007 20:15

Oj, JO, de har kommit fram men jag har ännu inte hämtat ut dom från posten. (avin kom i fredags).
Användarvisningsbild
Stefanf

Inläggav Stefanf » sön 28 okt, 2007 20:16

Jag bunkar upp med batterier i resp. storlek.
Användarvisningsbild
Stefanf

Inläggav Banjo-Herren » sön 28 okt, 2007 20:59

Batterier medföljer EJ klockorna. Jag fick för mig att det gjorde det i förra leveransen, men det var en liten tankekullerbytta.

Det behövs alltså 42 batterier av storlek C.
Banjo-Herren begär ordet! - http://www.banjoherren.com
Banjo-Herren
Valberedningen

Inläggav Henrik.J » sön 28 okt, 2007 21:16

neutrino skrev:Batterier medföljer EJ klockorna. Jag fick för mig att det gjorde det i förra leveransen, men det var en liten tankekullerbytta.

Det behövs alltså 42 batterier av storlek C.

Varför 42? Får vi 21 klockor?

Kan hr ordf åta sig att fixa detta inköp på ort&ställe? Jag har hört att det ska finnas ena sjutusan till billiga batterinasare i Öööörebroooo.
Användarvisningsbild
Henrik.J

Inläggav Banjo-Herren » mån 29 okt, 2007 10:40

Klart vi fått 21 klockor. En av de vi fick först var ju kass.
Jag kan köpa batterier. Finns det Kjell&Co i Örebro, tro?
Banjo-Herren begär ordet! - http://www.banjoherren.com
Banjo-Herren
Valberedningen

Inläggav Pia » ons 31 okt, 2007 22:57

*Packar ner spel och klockor och passar på att lyft upp tråden för säkerhets skull*
Pia

Inläggav bloomsbury » fre 02 nov, 2007 00:44

Henrik.J skrev:1 st digitalklocka, förbunds - i Gregers utrustning, levereras av Greger.

Den klockan lämnade jag på Soft i tisdags så jag hoppas den fick plats i Wassberg. Av klockor tar jag alltså bara med mina 2 privata digitala.
Mvh GN
bloomsbury
Ordlistekommittén

Control control control

Inläggav Controller_Jonn » ons 24 sep, 2008 22:10

in check in check switch manage manage manage switch switch switch in check switch manage switch manage
in check in check manage manage manage manage switch switch manage switch manage manage manage in check
in check manage in check manage in check switch in check in check in check switch manage manage switch in check
manage manage manage switch switch switch switch in check switch manage switch in check switch manage
in check manage in check switch in check switch in check in check switch switch switch in check switch switch
switch in check in check manage switch switch switch switch manage manage manage in check manage manage
in check in check switch in check switch in check manage manage in check manage in check manage switch switch
in check in check manage in check in check manage switch
Controller_Jonn

Inläggav Gustaf » ons 24 sep, 2008 22:18

Jag var på väg att radera det där i tron att det var vanlig spam, men vid närmare eftertanke får det stå kvar. Det hade smått poetiska kvalitéer.
Användarvisningsbild
Gustaf

Control control control

Inläggav Controller_Jonn » tor 25 sep, 2008 06:40

manage switch switch in check in check in check switch manage switch manage in check switch in check switch
switch switch manage in check in check switch switch in check switch in check in check in check manage manage
switch in check in check switch manage in check in check switch switch switch in check switch in check manage
switch in check switch switch in check in check switch switch in check in check manage manage switch in check
switch in check manage in check in check switch in check manage manage in check switch in check switch switch
switch in check manage in check switch switch in check switch in check switch in check switch switch in check
switch in check in check in check switch switch manage switch manage manage in check manage manage switch
manage in check manage in check in check manage switch
Controller_Jonn

Inläggav Henrik.J » tor 25 sep, 2008 09:40

du borde nog aldrig ha sagt det där Gustaf... :-)
Användarvisningsbild
Henrik.J

Inläggav Måns_E » tor 25 sep, 2008 09:51

Å andra sidan så börjar det bli dags att även i år säkra upp utrustning inför SM.

89 anmälda idag, det är inte omöjligt att det blir ett tiotal till, och i så fall behöver vi 50 kompletta utrustningar.
Måns Eriksson
Måns_E

Inläggav Henrik.J » tor 25 sep, 2008 10:05

Då föreslår jag i all ödmjukhet en ny tråd under SM2008! :-)
Användarvisningsbild
Henrik.J

Föregående

Återgå till SM 2007