Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 24 apr, 2018 16:06

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 jun, 2008 10:54 
Jo, nu har jag hittat den i mejlen. Jag sökte på ordet kallelse och då kom inget. Henrik gick bättre! Att jag inte kom ihåg att jag fått den tidigare kanske kan vara mig åtminstone lite förlåtet, med tanke på att det var väldigt rörigt för mig alldeles inför turneringen. För övrigt visste jag ju att det var årsmöte!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 jun, 2008 11:06 
Tävlingskommittén

Om jag har förstått rätt så "leder" just nu åsikten att det är viktigare med en debatt på mötet än att flertalet medlemmar ska kunna delta i de stora besluten?! Den åsikten delar inte jag. Inte heller kan videolänk anses vara ett lämpligt krav, eftersom man då utesluter 99 procent av dem som bor för långt borta för att kunna delta i mötet (vem har tillgång till videolänk hemma?). Övre gräns för ombudsröstning? Nä, nu börjar det likna "stäng ute bonnjävlarna".
Förbundet är inte en angelägenhet för Stockholm, utan för hela Sverige och då måste alla medlemmar, var dom än bor i landet, erbjudas möjlighet att påverka!
Alltså öppenhet för ombudsröstning och poströster!
(PS. det var förstås jag som skrev föregående inlägg, men missade att jag inte var inloggad)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 jun, 2008 20:03 

Vad jag förstår är den enda sättet att rösta utan att vara med nu genom ombudsröstning och att ett ombud får har hur många fullmakter som helst. Allt annat är förslag och så länge de inte ens har varit uppe till omröstning så är det lite att ta i som Maria gör i inlägget ovan om att stänga ute oss bonnjävlar.
Vi har alla medlemmar i god tid fått kallelese och motionen har varit tillgänglig och diskuterats här på forumet. Jag kan inte se något problem i det, lika lite som jag kan se några probleem till att försöka nå bättre lösningar även om förslagen till dem är sämre så måste de få läggas.
Ärsmötet är och kommer alltid att vara suveränt att bestämma hur det skall vara.

Jag tycker att det vara bra att det inte blev någon ny ordlista i år igen, men av resultatet att döma så tyder det ändå på att många vill förändra och att det därför finns underlag för en mer genomtänkt ordlista. Jag tror att ett utökat arbete med dem som arbetar i Ordgrävarens scrabolatorium kan vara intressant för en utveckling.

Hur många var det förresten som deltog i omröstningen på årsmötet, såväl fysiskt deltagande som ombudsröster?
Var kan man läsa årsmötesprotokollet?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån 16 jun, 2008 20:59 
Valberedningen

Här kan man läsa protokollet från årsmötet:

http://www.scrabbleforbundet.se/phpBB2/ ... 2633#22633

Vi har som ni ser årsmötesbeslut på att vi ska ha ännu roligare i SSF. Det åligger samtliga medlemmar att uppfylla detta verksamhetsmål. Tag med det er i era scrabblerelaterade handlingsplaner!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 18 jun, 2008 08:17 

Tack för ett trevligt årsmöte!

Jag är mycket nöjd med utfallet för min motion. Jag tycker responsen generellt har varit konstruktiv, vilket kanske innebär att idén kanske inte är sådan "pie in the sky" som den först verkar.

InläggPostat: tor 05 mar, 2009 14:33 
Användarvisningsbild

Hur vore det om årets årsmöte var någon annanstans än i 08-området i år? tror förbundet skulle må bra av en decentralisering .

InläggPostat: tor 05 mar, 2009 14:42 
Ordlistekommittén

Om det går att poströsta/ge fullmakt åt person av bestämd åsikt när det gäller inkomna motioner så är det okej. Om inte så borde vi ha en debatt om förbundets geografiska mittpunkt. :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 32 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]