Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 16 okt, 2018 15:30

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ordbild
InläggPostat: lör 24 dec, 2011 08:53 

Hejsan. Det vore kul om någon såhär på julafton ville testa ett litet enkelt spel som kallas Ordbild. Spelet går ut på att bilda ord så att bokstäverna försvinner från spelplanen och man ser vem som döljer sig bakom dem. Tyvärr ligger det på ett gratis-webbhotell med begränsad serverkapacitet, och fungerar kanske inte så bra om flera är inne samtidigt. Jag vet heller inte hur det ser ut i äldre webbläsare. Adressen är i alla fall http://monde.heliohost.org/ordbild.html. (JavaScript och cookies krävs.)

Inläggsrubrik: Re: Ordbild
InläggPostat: lör 24 dec, 2011 11:52 

Kul spel! Nyss fick jag fram bilden så man såg personen bra, men tyvärr visste jag inte vem det var. Spelat tre eller fyra gånger och det rycker i fingrarna att spela mer, men nu väntar risgrynsgröten och julfirandet. :)

InläggPostat: sön 25 dec, 2011 19:01 

Ojoj, bara Figo på topplistan nu. Jätteskojigt spel. Vi sitter i varsitt rum vid varsin dator och spelar... :) Tyvärr är musen inget vidare, utan den tar inte emot alla klick vilket är mycket frustrerande. Omöjligt ta sig in på topplistan nu. Undrar hur många som spelat det. Igår var det fem olika namn på listan, men nu med bara ett enda namn har man ju ingen aning om hur många som spelar.

InläggPostat: sön 25 dec, 2011 21:32 
Tävlingskommittén

Oj, vad är det egentligen ni får så mycket poäng på. Jag har lyckats gissa rätt på flera, men hamnar ändå bara på 100-110p. Är det många långa ord ni får poäng för? Jag känner att jag lurar mig själv att gå efter de bokstäver som ger många poäng i Scrabble, men FEZ är ju ändå bara ett ord på tre bokstäver...

InläggPostat: sön 25 dec, 2011 21:48 
Användarvisningsbild

Kul att man får fel på bildgissningarna när det klart och tydligt är personen ifråga.

InläggPostat: sön 25 dec, 2011 21:56 

Jag har också undrat om man måste ha både för- och efternamn och hur det är med vissa stavningar, bindestreck etc.

Alexandra, gäller komma förbi den scrabblefällan. Förutom att gissa rätt är det långa ord som gäller och att få bilden fram så mycket som möjligt. Och snabbhet.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]