SM-tipset 2011

I detta forum diskuteras allting kring Scrabble-SM 2011.

Re: SM-tipset 2011

Inläggav Andreas P » tor 27 okt, 2011 20:11

Är ju inte med och tävlar, men måste ändå få slänga in ett tips, ni behöver ju inte räkna med det sen!

1. Mikael Ström

- Har inte hängt med i försnacket, men nog måste väl denne parvel delta på hemmaplan? Det är verkligen dags att vinna nu, och detta år måste det helt enkelt gå vägen. Har så hög lägstanivå att inget egentligen bör kunna stoppa honom.

2. Jonathan Ljungberg

- Går inte hela vägen, men visst är det nära. Är en av Sveriges absolut bästa spelare och har som Micke en otroligt hög lägstanivå. Om han inte har begett sig långt ut i världen vid SM nästa år så tar han hem det då, med säkerhet.

3. Gunnar Andersson

- Tillbaka i trygga modersmålet och hanterar brickorna briljant och spelar avslappnat och utan press vilket resulterar i en bekväm tredjeplats för stabile Gunnar.

4. Johan Berner

- Är taggad och fokuserad och håller gott humör (i princip) turneringen igenom och skördar vinst efter vinst med befogat gott självförtroende.

5. Alexander Prytz Hedström

- Pluggar regelrätt sina ord innan SM och med en nuförtiden riktigt ordentlig rutin plockar han hem matcherna han kan, blir något besviken med en femteplats men gör det som går i sina matcher.

6. Per Christensson

- Ingen aning om hur sugen han är, men spelar självklart och har en helt naturlig fallenhet för spelet som räcker långt, långt.

7. Zakarias Jonsson

- Mäktigt med Sverigeetta! bra jobbat där. Jag tror absolut att SM kan vara din turnering, men då krävs en bra portion fokus. Håller du dig skärpt turneringen igenom kommer du garanterat högre än den här pessimistiska tippningen!

8. Johan Rönnblom

- Tagit sitt SM-guld och är nog hyfsat nöjd med det, med den prestigefyllda pokalen i bagaget har han inte suget som behövs för att komma högre än så här.

9. Björn Ericson

- Glänser i sina bästa stunder som ingen annan, det blir några stjärnmatcher i denna turnering, tyvärr varvas dem med en del skräpmatcher som tillför lite för mycket grus i maskineriet för att Björn ska komma högre än nia.

10. Inger Wingård

- Mellanår för Inger helt enkelt. Please prove me wrong!

11. Axel Olesund

- Har kapacitet för betydligt högre placeringar, men jag har spelat såpass mycket mot denne man att jag vet att han behöver vara rejält taggad för att visa sina absolut bästa sidor. Frågan är om han är det i år, är han det så är denna placering ett minne blott.

12. Yann Moreau Bruun

- Kan sitt Scrabble och spelar tungt och analytiskt. Senaste gången SM spelades i Götet hände fantastiska grejer för Yann, jag hoppas såklart på en upprepning av detta men vet inte om han lyckas hålla humöret uppe turneringen igenom. "scrabble är kul" bör vara ditt mantra för att nå framgång!

13. Martin Bender

- Lurar sig upp i tabellen och kluddrar i sina anteckningsblock mer febrilt än någonsin. varning utfärdas.
äh
Andreas P

Inläggav Måns_E » tor 27 okt, 2011 21:51

Ja vad faan, när man kan vinna nästan 4000 spänn på Ladbrokes så är det ju lika bra att gå All In.

Så mitt SM-tips är som följer:

1. Måns Eriksson
2. Inger Wingård
3. Daniel Domert
4. Johan Berner
5. Björn Ericson
6. Per Christenson
7. Zakarias Jonsson
8. Niklas Elmefjäll
9. Johan Rönnblom
10. Jonathan Ljungberg

11. Leif Berglund
12. Emma Ekman
13. Gunnar Andersson
14. Johannes Åman Pohjola
15. Martin Bender

Rullare: Inger Wingård
Bäst i förhållande till rating: Tommy Vaske
Nertz: Paul Eberhardsson
Måns Eriksson
Måns_E

Inläggav temperance » tor 27 okt, 2011 22:54

1. Mikael Ström
2. Inger Wingård
3. Björn Ericson
(Japp, en triofavorit i repris)
4. Per Christenson
5. Zakarias Jonsson
6. Johan Rönnblom
7. Alexander Sandström
8. Jonathan Ljungberg
9. Malin Ståhlner
10. Niklas Elmefjant
11. Johan Berner
12. Gunnar Andersson
13. James Reimdal
14. Emma Ekman
15. Leffe Berglund

Svårt! Måste alla vara så bra? ;)

Bästa SM-debutant: Paul Eberhardsson
Bästa rullare: Roland Olsson
Bäst i förhållande till sin rating: Alexander Sandström
temperance

Inläggav blackrat » fre 28 okt, 2011 16:37

Så där - då har klockan passerat det magiska klockslaget.

En del av er har ju tippat avanmälda spelare (som Gunnar) och ännu inte anmälda spelare (som Micke), detta kommer att revideras först vid ett senare tillfälle.

En segrare kommer dock att presenteras redan på söndag, lagom till den vanliga prisutdelningen.
blackrat
Ordförande

Inläggav MISTR » sön 30 okt, 2011 19:56

Mina gamla SM-tips

1. Björn Ericson (han är bäst och jag tror och hoppas han vinner igen, även om det kommer stiga honom åt huvudet och göra honom odräglig för resten av hans scrabblekarriär)
2. Jonathan Ljungberg (kommer lägga mest åttor av alla och vinna mycket på det)
3. Tord Eriksson (jag tror på dig Tord)

detta var mitt sm-tips från förra året xD

1. Björn Ericson (Exremt hög lägstanivå)
2. Henrik Jonés (Får han rullbrickor så är han omöjlig)
3. James Reimdal (Taktikens mästare)
4. Daniel Domert (Kan massa konstiga ord och rullar ofta)
5. Johan Berner (Får minst en seger och den emot mig)
6. Fredrik Viberg (Komplett men svårbedömd)
7. Gunnar Andersson (Kan mest ord av alla?)
8. Martin Bender (Alltid bra på sm)
9. Roland Olsson (Med massor av fantasi kan man komma långt)
10. Tord Eriksson (Alltid svårslagen)

(2007)

Och Tonga vinner fotbolls-vm. Hur tippar ni trähattar egentligen?

så här slutar det:

1. Björn
2. Tord
3. Rollz
4. Alexon
5. R-M
6. Patrik G
7. Anders Apoy
8. Sonny Apoy
9. Någon jag glömt
10. Robinson Robban

(2009)

Rätt säker på att jag hade Tord topp 3 2008 också men det tipset var på en extern hemsida

och året jag inte tippar Tord, det är då han slår till! Tord FTW!
Användarvisningsbild
MISTR

Inläggav T-ord » mån 31 okt, 2011 21:02

:D
Förlåt. Om jag kunde så skulle jag gärna byta bronset mot uppfyllda tips alla de andra gånger som du har trott på mig.

Även om du inte fick årets SM-tips godkänt av tipsgeneralen så hade du faktiskt med mig där också. Jag skulle bli bästa rullare enligt dig. Uppenbarligen är jag inte ensam om sabba dina tipsrader, i år gjorde du det väldigt bra själv också. :wink:
T-ord

Föregående

Återgå till SM 2011