Kallelse till årsmöte 2012

Kallelse till årsmöte 2012

Inläggav Banjo-Herren » ons 23 maj, 2012 22:12

Scrabbleförbundets medlemmar 2011-2012 har alla (i den mån vi har korrekta mailadresser till dem) fått kallelsen till årsmötet i sin mailbox. Så här lyder den i år:

Scrabbleförbundet hälsar härmed alla årets och fjolårets medlemmar varmt välkomna till årsmöte i förbundet!

Tid: Söndag 10 juni kl 14.00.

Plats: Ekholmsvägen 369 i Skärholmen
Förtäring? Förbundet bjuder på kaffe, te och glass.
Vägbeskrivning: Denna långa länk leder till en karta som visar vägen. För mer detaljerad vägbeskrivning hänvisar vi till Eniro och liknande sajter.
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 17574&z=16

Meddela gärna att du kommer genom att svara på detta mail.

Dagordning för årsmöte den 10 juni 2012 (tillägg till denna dagordning kan komma att göras)

1. Fastställande av röstlängd
2. Beslut om mötets behöriga utlysande
3. Val av mötespresidium, justeringsmän och rösträknare
4. Fastställande av dagordning
5. Verksamhetsberättelse och bokslut
6. Revisionsberättelse
7. Ansvarsfrihet för styrelse
8. Val av styrelse
9. Val av två revisorer
10. Val av valberedning
11. Fastställande av avgifter
12. Fastställande av budget
13. Propositioner
14. Motioner
15. Övriga frågor

Under punkt 5 kommer boksluten för både 2010 och 2011 att avhandlas. Förseningar och andra komplikationer har gjort att det tidigare bokslutet inte kunnat presenteras förrän nu.

Årsmöteshandlingar: Detta utskick innehåller kallelse till mötet och dagordning. För verksamhetsberättelse, eventuella motioner med mera hänvisas till Scrabbleförbundets sajt. Om du ändå vill ha samtliga handlingar per post, kontakta styrelsen (mejladressen ovan eller slå en signal till Johan på 0707-423888).
Har du en motion till årsmötet lämnar du enklast in den genom att publicera den på Svenska Scrabbleförbundets forum, under kategorin Årsmöte 2012. Motioner ska vara inlämnade senast två veckor före årsmötet, d v s 27 maj 2012.
Banjo-Herren begär ordet! - http://www.banjoherren.com
Banjo-Herren
Valberedningen

Re: Kallelse till årsmöte 2012

Inläggav Merko » tor 31 maj, 2012 22:41

Tänkte posta här lite för att flytta upp tråden, men också för att låta folk komma med synpunkter på sådant som kan diskuteras på årsmötet, utan att det är tänkt att leda till att mötet fattar något bindande beslut i frågan.

Jag har tidigare föreslagit två ronder herre på täppan på slutet. Det innebär alltså att den som leder möter tvåan just då, trean möter fyran osv, även om de tidigare mötts. Är det två spelare som är överlägsna kan de alltså mötas två gånger på raken på slutet, för tre möten totalt. Men om det händer så tycker jag att det är ett väldigt rättvist sätt att utse mästaren. Poängen med att göra så är att de personer som verkligen kämpar om segern får mötas, i stället för att någon som just givit upp hoppet om en topp-10-placering ska möta ledaren, vilket inte känns optimalt.

Hemsidan är också något som kanske behöver tas upp, men jag tror inte att det är så mycket diskussion som behövs utan snarare att hitta 2-3 personer som har rätt kunskaper och motivation att göra ett ryck.
Merko
Regelkommittén

Inläggav Banjo-Herren » tor 07 jun, 2012 14:31

Kommer ni?

Om jag ska gå efter de inofficiella anmälningar jag fått som svar på kallelsen blir det en ytterst blygsam tillställning på fem-sex personer....
Banjo-Herren begär ordet! - http://www.banjoherren.com
Banjo-Herren
Valberedningen

Inläggav Merko » tor 07 jun, 2012 17:36

Jo, det vore bra om folk skrek till. Annars vet vi ju inte hur många glassbåtar vi ska köpa. För visst ska vi köpa glassbåtar?
Merko
Regelkommittén

Inläggav Zak » tor 07 jun, 2012 21:30

Just ja, jag har ju inte skrivit det någonstans, men jag ska komma.
For all my little words
Zak

Inläggav KarinA » tor 07 jun, 2012 23:28

Hej, jag kan tyvärr inte komma på årsmötet. Jag kan dock vara med per telefon under punkten revisorns berättelse. Sedan skulle ni kanske behöva ha revisionsberättelsen på själva mötet också. Jag har den, glömde ta med den till turneringen igår.

Finns det någon som jobbar i stan och ska gå på mötet, som skulle kunna träffa mig imorgon och få den för att kunna ta med på söndag? Det gäller tyvärr bara förrförra årets bokslut. Revisionen av förra året bokslut är inte klart.
KarinA

Inläggav FrökenSvåår » fre 08 jun, 2012 21:39

Jag kan inte komma på årsmötet, vilket jag meddelat några i styrelsen men långt ifrån alla.
Gerd

*Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!*
Användarvisningsbild
FrökenSvåår
Styrelseledamot

Återgå till Årsmöte 2012