Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: sön 21 okt, 2018 15:39

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hackare på sajten?
InläggPostat: fre 13 feb, 2009 16:15 
Ordlistekommittén

Nån har lagt in XX Cup med massa arrangörer och nyligen var det en Iiveturnering som såg lite konstig ut. Hackare eller nån som testar? Greger

Inläggsrubrik: Re: Hackare på sajten?
InläggPostat: fre 13 feb, 2009 16:52 

Förmodligen ingen hackare, men nån form av spammare. Man kan ju lägga upp en turnering utan att ha några rättigheter, jag har nu tagit bort skräpet i a f.

Liveturneringen verkade vara någon miniturnering som kördes på Betapet som någon valde att livesända. Jag tror inte att det har med varandra att göra.

InläggPostat: fre 13 feb, 2009 17:02 

SNOSTORM är en treronders Betapetturnering som tydligen rapporterades utan att något sagts om det. Blev lite överraskad när jag såg den här. I ljuset av att resultatet publicerats måste jag ju såklart nämna :wink: att mitt matchresultat i första omgången skrevs till 470-230, men av någon anledning blev till något annat.

InläggPostat: lör 14 feb, 2009 15:04 
Användarvisningsbild

Alla som har en inloggning till Matilda (vår databas) kan också sända sina turneringar live. Vi har inte satt upp några regler för vilka turneringar som är okej att sända, och jag har inte upplevt det som ett problem att enstaka skoj-turneringar sänds. Men det får förstås inte bli för mycket.

Om det finns intresse för det kan vi skapa en speciell avdelning för livesändningar av betapet-turneringar, och som inte kräver inloggning i Matilda. Jag brukar inte delta i turneringarna på Betapet, men som jag har fattat det så brukar man använda sig av Manfred i de turneringarna, men klistra in resultattabellerna i Betapet-forumet efter hand. Då borde det vara smidigare att göra en livesändning, samtidigt som det kan vara bra för oss att locka turnerings-intresserade till vår sajt.

Finns intresse för detta tror ni?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]