Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 16 okt, 2018 15:31

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Skriva ut motståndarlista
InläggPostat: mån 06 jul, 2009 15:58 
Ordlistekommittén

En användbar funktion som jag skulle vilja se på webben är att kunna skriva ut en lista med mina tidigare matcher mot dem jag kan komma att möta i en tävling. Förslagsvis kan det valet läggas in på sidan Visa spelare, fliken Motståndare, direkt ovanför matchstatistiken. Där väljer man en kommande eller pågående tävling som man är anmäld till (som deltagare eller reserv), listan med motståndare uppdateras och sedan ska man kunna skriva ut listan med uppgift om vilken tävling den gäller. Standardvalet i motståndarstatistiken är att visa alla motståndare.
Möjligen skulle man också kunna välja att skriva ut en komplett lista, eller en komprimerad med bara antalet vinster, oavgjorda och förluster.
Dessutom saknas oavgjorda matcher i motståndarstatistiken, men de borde också stå med där tycker jag.
/Greger

InläggPostat: lör 11 jul, 2009 15:18 
Användarvisningsbild

Bra idé. Nu är det fixat.

På listan över anmälda till en tävling finns det en ny länk efter varje spelare. Klicka man på den så får man se personens spelstatistik mot det övriga startfältet i turneringen (ej reserver).

Jag ska även lägga in en möjlighet att välja detta direkt från en spelarsida. Ska även kolla om jag kan ordna en smidigare utskriftsfunktion. I nuläget får man skriva ut hela websidan, eller kopiera och klistra in i exempelvis word för att sedan skriva ut.

InläggPostat: lör 11 jul, 2009 17:23 

Hoppla, jättefint där! Tack för bra initiativ och för snabbt förverkligande! :)

InläggPostat: mån 13 jul, 2009 23:47 
Användarvisningsbild

Har snyggat till det lite.

Det gäller även när man tittar på fliken "motståndare" på en spelare. Lite mer överskådligt och möjlighet att välja sortering.

InläggPostat: tis 14 jul, 2009 10:38 

Kan man få det programmerat så att när man gått in på statistiken och klickat där ett antal gånger, att man på bläddra bakåt-knappen kommer direkt till själva turneringssidan, om man startat därifrån? Det skulle kännas logiskt att kunna komma dit med en tryckning, istf för att upprepa genom alla enskilda klickningar eller genom att klicka på en annan länk.

Luddigt förklarat, men den mindre luddiga terminologi som kanske finns för ändamålet är jag inte bevandrad i, dessvärre... :?

InläggPostat: tis 14 jul, 2009 10:59 
Användarvisningsbild

Oj, där var jag inte med riktigt. Menar du att du inte kan bläddra bakåt i webläsaren efter att du har klickat dig runt på olika spelares sidor en stund?

För det kan jag...

InläggPostat: tis 14 jul, 2009 11:54 

Det verkar som träningsresultat inkluderas i statistiken mellan två spelare. Är det meningen?

InläggPostat: tis 14 jul, 2009 12:13 
Användarvisningsbild

Ja, jag har valt att göra det så, men bara när man kollar på statistiken mot spelare man ska möta i en turnering. De matcher som är av avvikande typ markeras med kursiv stil.

Det finns till exempel spelare som har mött varandra 15 gånger, varav 12 på träning. Där får man en mycket bättre bild om man tittar på både tränings- och tävlingsmatcher än om man bara tittar på tävlingsmatcher.

I princip är ju träningsspel och tävlingsspel samma sak. De flesta träningsmatcher som finns registrerade är nog spelade under ganska "tävlingslika" förhållanden.

InläggPostat: tor 16 jul, 2009 11:55 

Bara ett litet förslag på förbättring: Det är väldigt bra som det är nu med sorteringen efter vinstprocent, men för att få en ännu mer lättöverskådlig bild, skulle man inte kunna sortera efter antalet möten så att den översta är den man vunnit 100% mot flest gånger?

Nu är det nämligen helt blandat, eller om det går efter bokstavsordning eller något.

Hoppas ni fattar vad jag menar... :lol:

InläggPostat: tor 16 jul, 2009 12:05 
Användarvisningsbild

Jo det vore ju logiskt. Ska fixa det.

Utskriftsfunktionen som Greger bad om är på plats.

InläggPostat: fre 17 jul, 2009 14:40 
Användarvisningsbild

Härligt Gustaf. Bra Gustaf. Snyggt Gustaf!

Kul!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]