Scrabbleforumet

Diskussionsforum om Scrabble
Aktuellt datum och tid: tis 16 okt, 2018 15:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Rensa medlemslista
InläggPostat: mån 23 sep, 2013 13:10 
Tävlingskommittén

Om det ska likna göteborgshumor, så är den mindre begåvad. Någon har spammat ner medlemslistan med en massa fiktiva namn, Göte Borg, Eva X-Gbg, osv. Var snäll och rensa bort skiten, den av er som har tillgång till den funktionen. Sedan kan ni ta bort den här tråden också. Vänliga Hälsningar!

Inläggsrubrik: Re: Rensa medlemslista
InläggPostat: mån 23 sep, 2013 13:28 
Användarvisningsbild

göte och göta borg använder vi oss av när vi på göteborgsträningarna spelar två-mot-en eller två-mot-två-matcher så att vi kan föra in matcher utan att resultaten bokförs för en av de två lagspelarna. eva x-gbg och liknande namn är folk som dykt upp på träningar men som vi inte har efternamn på.

huruvida alla dessa engångsspelare ska finnas kvar har jag ingen stark åsikt om, men detta handlar alltså inte om humor. jag är nöjd så länge göte finns kvar, han är ganska användbar.

InläggPostat: mån 23 sep, 2013 13:38 
Tävlingskommittén

Sist jag förde in reslutat från träningen var det två par som spelat mot varandra. Då behövdes både Göte och Göta Borg. Jag försökte först med Göte mot Göte, men fick då felmeddelandet att "det är inte troligt att spelaren mött sig själv". Annars är det väl mest Göte som används i statistiken.

Jag har som Alex ingen stark åsikt om dessa "engångsspelare" ska vara kvar. Frågan är väl kanske även om vi borde mata in träningsmatcher i den grad som vi gör. Jag är ingen statistikälskare på det sättet, så för mig känns det ofta som onödigt arbete.

InläggPostat: mån 23 sep, 2013 15:40 

De som heter X på slutet är väl personer som bara har kommit på något enstaka träning, och som inte har presenterat sig med efternamn? Att kalla det för spam känns lite väl överkänsligt.

Dessutom så är det väl information som bara dyker upp på träningsstatistiken? Jag tycker inte att det är hela världen om det står med. Alternativet är ju att inte ha någon träningsstatistik inmatad på hemsidan alls.

InläggPostat: mån 23 sep, 2013 23:17 
Tävlingskommittén

Jag är inte alls överkänslig. Skulle bara köpa en SM-tröja idag och eftersom mitt efternamn börjar med en av alfabetets sista bokstäver så fick jag scrolla och scrolla förbi det ena skumma namnet efter det andra. Trodde det var ett dumt skämt. Om Göte Borg har ett berättigande och Eva X, likaså, så får dom väl vara där. Man ska inte ta bort något som kan vara viktigt.

InläggPostat: mån 23 sep, 2013 23:54 

Jag kan ju hålla med om att spelare som bara har spelat träningsmatcher inte borde dyka upp när man anmäler sig till ett evenemang eller en turnering.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]