Förstasidan arrow Nyhetsarkiv arrow Övrigt arrow Årsmötet avklarat

Årsmötet avklarat  2016-03-13
Söndag 13/3 hölls Scrabbleförbundets årsmöte, som i år var glädjande välbesökt. 19 medlemmar deltog, varav sju i Solna och resten på distans. Mötesprogrammet som användes var nytt för i år och fungerade bra. Två medlemmar hade inkommit med poströster.

Styrelsen fortsätter nästan som förra året, med undantaget att Henrik Johansson avgår och ersätts av Emil Ödegaard Jacobsson. Ny revisor är Annica Hallberg, medan Erik Elvers fortsätter. Årets tävlingskommitté består av Alexandra Svanteson och Maria Åslund. Valberedare är Anders Apoy och Henrik Johansson.

Hela fyra motioner hade inkommit.

1. Motion av Henrik Johansson om att vandringsdjuren ska vandra i endast 5 år mot nuvarande 10 år.
    Beslut: Motionen bifölls av årsmötet, med endast en rösts övervikt.

2. Motion av Henrik Johansson om att ändra matchtiden till 25 minuter per man. Motionen diskuterades länge och åsikterna var delade.
    Beslut: Motionen bordlades till nästa årsmöte för mer diskussion med fler medlemmar och tanken att köra träningsmatcher och förhoppningsvis även träningsturneringar med 25 minuters betänketid.

3. Motion av Johan Rönnblom om att styrelsen ska utreda ett bildande av ett gemensamt förbund för Scrabble och Wordfeud.
    Beslut: Nästan alla biföll motionen.

4. Motion av Gerd Forss om att medlemmar som saknar svenskt personnummer ska registreras med hela födelsenumret och inte enbart födelseår.
    Beslut: Mötet biföll enhälligt motionen.

5. Protokollet kommer att läggas upp då det är justerat och klart.

/Pia Mattsson