Adventskaffets 2014

Datum: 2014-12-13
Arrangörer: Anna Andersson
Gunnar Andersson

Hej och varmt välkomna till en turnering i böjningarnas tecken. Det var ett tag sedan vi spelade böjt senast och vi hoppas på att intresset för böjt på ett Scrabblebräde har ökat.

Samling 09:45 och spelstart 10:00. Tre ronder innan lunch, runt halv två, och fyra ronder på eftermiddagen. Gissningsvis är vi klara vid sjutiden. Kommer det några eventuella nybörjare som inte har spelat med protokoll och klocka tidigare, har vi en regelgenomgång 9:30.

Startavgift: Debutanter behöver inte betala någon startavgift, den bjuder Svenska Scrabbleförbundet på. Dock behöver debutanter lösa medlemskap i SSF, vilket kostar 60 SEK för vuxna och 30 SEK för ungdomar. Medlemsavgiften kan betalas på plats. För de som inte är debutanter blir startavgiften 50 SEK och har man inte spelat någon turnering tidigare i år tillkommer även årsavgiften till förbundet (60/30 SEK).

Startavgiften är på 50 kronor och då ingår fika i form av macka, te, kaffe och något sött (gissningsvis något juligt).

Vi har mikro och det finns två matställen ett stenkast från lägenheten, en pizzeria och en sushi. Sedan ett Hemköp och en till pizzeria närmare stationen.

Ulriksdal ligger i närheten av Solna centrum. Det är lättast att ta sig hit genom att ta pendeln som går mot Märsta(Upplands Väsby, Uppsala)

Åk till Ulriksdals tågstation, gå mot vänster vid utgången och runda cykelvägen som ligger invid Hemköp. Håll till höger och se till att ha Hemköp på vänster sida och gå igenom en liten gång- och cykelväg där ni har spåren på höger sida. När ni har kommit upp från gång- och cykelvägen ser ni ett övergångsställe, korsa vägen och ta till höger på den breda trottoaren. Runda stora vita huset och ha bilparkeringen på vänster sida. Fortsätt sedan på Fridensborgsvägen rakt fram på den breda gångvägen. Längre fram har ni ett fritids på högra sidan och snart Fridensborgsvägen 11 på vänstra sidan. Leta fram Anna Andersson i displayen på porttelefonen och ring så öppnar Anna med sin telefon.

Taxa för besöksparkering på bostadsgator ska vara 8 kr/tim med en maxgräns på 80 kr per dygn.

Ring Gunnar på 073 769 93 36 om ni inte hittar.

OBS: Vi spelar alltså efter böjningsordlistan.

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2014-11-15 )

1. Anna Andersson 9987
2. Turid Petersson 993--