Utlys ny turnering

Använd formuläret på den här sidan för att utlysa en egen turnering - eller ett annat evenemang.

För att din turnering ska bli ratinggrundande måste den vara utlyst minst tre veckor i förväg. Kontakta tävlingskommittén (tavling [at] scrabbleforbundet.se) om du i förväg vill veta om tävlingen uppfyller kraven på att vara ratinggrundande - eller vill få hjälp med att få den ratinggrundande.

När du har skickat in formuläret kommer tävlingskommittén att besluta om den blir ratinggrundande och först då kommer man att kunna anmäla sig. Då får du även möjlighet att loga in i matchdatabasen Matilda (www.scrabbleforbundet.se/matilda). Via den kan du hålla uppgifterna om din turnering uppdaterade, och så småningom även lägga in resultaten. För att du ska kunna komma åt matchdatabasen måste du vara registrerad medlem i forumet. Klicka här om du inte redan är det.

Glöm inte bort att du som arrangör måste ta in medlemsavgifter för spelare som inte har betalat medlemsavgiften för året! När du får tillgång till Matilda, ser du enkelt där vilka spelare det gäller. Medlemsavgifterna ska sättas in på förbundets konto snarast efter avslutad turnering.

Läs också gärna den samling med tips och råd för arrangörer som vi har satt ihop under rubriken ABC för arrangörer.

Om du vill anordna något annat än en turnering: Använd formuläret för evenemang!

Turneringens namn: Startdatum:
Antal dagar: Spelsystem:
Antal Ronder: Ort:
Arrangör:
(flera kan väljas)
Typ:

Håll inne ctrl-tangenten för att kunna välja flera arrangörer.
Om du inte känner till alla uppgifter kan du lämna de rutorna tomma och komplettera senare.

Arrangörens mailadress:

Arrangörens namn i forumet:

Anmälan till turneringar görs normalt via ett formulär på hemsidan och en lista över alla anmälda visas också där. Du kan när som helst välja att öppna/stänga din turnering för fler anmälningar, dölja/visa listan över anmälda och ändra max deltagarantal. Välj här vilka inställningar som ska gälla från start.

Status:

Öppna automatiskt för anmälningar klockan

Visa en lista över anmälda på sajten
Den som anmäler sig via formuläret hamnar genast på listan.

Max antal deltagare:

Extra fält i anmälningsformuläret:
Anmälningsformuläret innehåller följande fält som standard:
Namn, Adress, Telefon, Mobiltelefon, Mail, Födelseår, Övrigt
Du kan lägga till ett extra fält om du vill.

Information inför turneringen
Bör minst innehålla: Vägbeskrivning till spellokalen, beräknad anmälningsavgift, ungefärliga tider, spelsystem och antal ronder. Om detaljerna inte är bestämda än bör du ange det och komplettera senare. Du får av säkerhetsskäl inte använda HTML-taggar i detta fält nu, men senare kommer du att kunna göra det.