Stockholm

Vi träffas varje måndag på Dice Café på Polhemsgatan 21 i Stockholm. Generella tider som vi träffas är från 17:00 och framåt. Vi spelar så länge det finns någon att spela med. Vill ni träffas tidigare än 17:00 så går det bra och vill ni spela någon annan dag så går det bra med. Tänk bara på att ta med er egen utrustning. Med utrustning menas bräde, klocka, protokoll, pennor, brickställ och brickpåse. Ladda gärna ned SAOL 14 till din mobiltelefon, det är den ordlistan vi använder oss av i förbundet. På plats finns två uppsättningar, fråga ägaren efter Scrabblepåsen så får ni utrustningen. Se till att utrustningen är i samma skick som när ni fick den.
Viktigt att tänka på är att boka bord om ni ska spela, boka gärna in bord för fyra personer. Ägaren bokar in bord automatiskt till oss nu men om ingen kommer får vi gärna avboka. Bokning kan ni göra på: dicecafesthlm@gmail.com Måndagar är lugna, så ni kan ändå få plats om ni kommer tidigt. V Dice Café är ett spelcafé och som sådant så betalar du för att sitta och spela där. Engångsbesök kostar 50 kr, Månadskort 99 kr (gäller från inköpsdatum) 3 månaders kort – 199kr (inkluderar ta med en kompis gratis – en gång) 3 månaderskortet berättigar gratisspelande på vardagar och halva priset på helgerna. Om du bara vill komma förbi och testa så hör av dig via stockholm[at]scrabbleforbundet.se. Cafét ligger lugnt och tyst vid Rådhusets tunnelbana, det finns goda teer och bakverk och lite matiga mackor och sallader att köpa.

Tid: Varje måndag från 17:00 och framåt. Plats: Dice Café på Polhemsgatan 21 (T-Rådhuset). Medtag: Gärna egen utrustning, d.v.s. komplett spel, klocka, protokoll och penna om du har men oftast räcker de två uppsättningar som finns på plats. Kontakt: Anna Andersson. E-post: stockholm[at]scrabbleforbundet.se. Diskutera: Scrabbleforumet eller i Facebookgruppen Scrabble i Stockholm