TUSSI(LA)GO CUP 2020

Datum: 2020-04-04
Arrangörer: Charlie Bomanson
Gerd Forss

Det är nu 6 spelare anmälda.
Anmäl dig eller skicka ett meddelande till arrangören:

Välkomna till en Scrabbleturnering på Åland igen, närmare bestämt TUSSI(LA)GO CUP 2020! Vi hoppas tussilagosolarna redan börjat stråla i april – lagom till turneringen!

Spellokal: Röda Korsgårdens cafeteria
Adress: Västra Esplanadgatan 5, Mariehamn
Vägbeskrivning: Promenaden från hamnterminalen tar ca. 10 minuter: Från hamnterminalen, ta till vänster och gå längs Hamngatan tre kvarter tills du kommer till en större korsning. Nu borde du ha en lång lindallé (Esplanaden) och en stor staty (Havets folk) till höger. Gå längs Esplanaden två kvarter tills du kommer till kyrkan. Strax före kyrkan på vänster sida finns ett stort gult trähus, och bakom det huset ligger Röda Korsgården (ett lägre betonghus). Gå in på gården uppför en liten sluttning, så ser du dörren till höger. (Huvudingången i nedre planet använder vi inte av säkerhetsskäl.) Röda Korsgården är handikappanpassad.

Anmälningsavgift: Max 10 €/100 SEK (kan sjunka om vi blir tillräckligt många), men om du tävlar för allra första gången behöver du inte betala avgiften. Det här är Scrabbleförbundets sätt att hälsa dig välkommen, men du betalar varje år en medlemsavgift till Svenska Scrabbleförbundet på 8 €/80 SEK (halva summan om du är under 18 år). Alla som inte tävlat tidigare i år får betala medlemsavgiften i samband med turneringen.

Kaffe/te med tilltugg finns tillgängligt under hela speldagen.

Vi använder oss av Svenska Akademiens ordlista, fjortonde upplagan (SAOL 14). Det är de fetstilta orden som gäller. Ordlistan motsvarar ungefär Wordfeuds “strict”.

Alla deltagare spelar samtliga ronder (parvis) förutom vid udda antal deltagare, då en spelare per rond måste stå över. Detta kallas frirond och ger spelaren i fråga automatiskt segern. Tidsåtgång per rond är 30 min/spelare.

Ungefärlig tidtabell (obs. finsk tid gäller!)
09.00: Samling
09.20: Rond 1
10.40: Rond 2
11.50: Rond 3
Lunch - kan intas på någon närbelägen restaurang, mer information på plats och ställe
14.00: Rond 4
15.10: Rond 5
16.20: Rond 6
17.30: Rond 7
Prisutdelningen klar senast 19.00.
Vi bokar bord för en gemensam middag efter turneringen för de som vill och har möjlighet.

Tävlingen är öppen för alla; vi ser fram emot att få träffa spelare både från Åland, Finland och Sverige. Till/från Åland tar man sig snabbt, bekvämt och billigt både från Finland och Sverige. Nedan följer några länkar där man kan titta på färdsätt till och från Finland eller Sverige till Åland, samt sidan www.visitaland.com där man kan få information och boka hotell.
www.vikingline.se
www.vikingline.fi/sv-fi/
www.tallinksilja.se/hitta-resa
www.tallinksilja.fi/etsi-matka

Kontakt till arrangörerna:
Charlie Bomanson - callebomanson@gmail.com, Gerd Forss - gerd.forss@gmail.com.
Ring +358 457 361 3749 eller +358 40 529 2876, ifall du inte hittar fram eller har andra frågor.

Nya spelare är särskilt välkomna att anmäla sig! Är du ny i tävlingssammanhang hälsas du välkommen med en alldeles egen brickpåse innehållande blåa eller ljusgula brickor! Så tveka inte att anmäla dig!

Alla är hjärtligt välkomna till Mariehamn!

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2020-01-08 )

# Anmälda Rating Rankad
1. Gerd Forss 108025