Jakob sommarcup 2020

Datum: 2020-08-15
Arrangörer: Gerd Forss
Mikael Forss

Det är nu 6 spelare anmälda.
Anmäl dig eller skicka ett meddelande till arrangören:

Välkommen till Jakobstad!

Restriktionerna börjar lätta och vi hoppas kunna samlas till IRL-turneringar igen. I Finland har vi för tillfället en gräns på 50 personer men länge var vi nere på 10. Vi planerar nu en hemmaturnering, och här finns gott om plats så vi behöver inte trängas – inte ens med 20 deltagare.

Tidpunkt: Lördagen den 15 augusti
Adress: Kanalesplanaden 16 B 38 i hjärtat av Jakobstad.

Ungefärligt spelschema
08:40 Frukost och kort genomgång av spelreglerna
09:00 Rond 1
10:10 Rond 2
11:20 Rond 3
12:20 Lunch på valfritt närbeläget matställe
13:20 Rond 4
14:30 Rond 5
15:40 Rond 6
16:50 Rond 7
18:00 Tävlingen avslutas

Kostnader
Det finns frukost samt kaffe/te och tilltugg under hela speldagen för en deltagaravgift (anmälningsavgift) på 5 euro, men om du tävlar för allra första gången behöver du inte betala denna. Alla nya spelare får dessutom en scrabblepåse i present. Det här är Scrabbleförbundets sätt att hälsa dig välkommen, men du betalar varje år en medlemsavgift till förbundet på blygsamma 8 euro/ 80 SEK. Alla som inte ännu spelat i år får betala årsavgiften i samband med turneringen.

Spelets gång
- Alla deltagare spelar samtliga ronder (parvis) förutom vid udda antal deltagare, då en spelare per rond måste stå över. Denna s.k. frirond ger spelaren i fråga automatiskt segern.
- Du får naturligtvis inte använda dig av ordlistor när du spelar, men om du tvivlar på något ord din medspelare lagt kollar ni gemensamt i ordkollen. Finns inte ordet där får din medspelare lov att plocka upp brickorna och turen går över till dig. I annat fall får du -10 poäng.
- Varje spelare har 30 minuter på sig totalt att lägga sina drag, så kom ihåg att hålla dig till den tiden att få ut dina brickor! Varje påbörjad minut övertid ger nämligen -10 poäng, och vid 5 minuters övertid avslutas matchen.

Ordlista
Vi använder oss av Svenska Akademiens ordlista, fjortonde upplagan (SAOL 14), och det är de fetstilta orden som gäller, vilka vanligen är i grundform. Ordlistan motsvarar ungefär “strict” i Wordfeud.

Långväga gäster hälsas speciellt välkomna. Båt, flyg, tåg, buss eller bil är alternativen och du hämtas upp från närmsta destination ifall det behövs. Vi lägger ut mer information längre fram när vi vet hur kommunikationerna fungerar.
Kontakta mig gärna direkt för mer info.

Inkvartering
Det finns plats för övernattande gäster på närliggande airbnb, hotell eller camping. Mer info om det också längre fram. Kontakta mig på gerd.forss(snabela)gmail.com el tfn +358-40-529 2876 om du funderar över något!

Välkomna från när och fjärran!

Hälsningar Gerd

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2020-05-21 )

# Anmälda Rating Rankad
1. Gerd Forss 108924