ABC CUP 2021

Datum: 2021-10-17
Arrangörer: Erik Elvers
Monica Ringheim

Det är nu 4 spelare anmälda.
Det går inte längre att anmäla sig.

ABC Cup, öppen för dem som inte spelat förr och för tidigare spelare med rating (Scrabbleförbundets) högst 1000.

Nya spelare är mycket välkomna till alla tävlingar, men ABC är speciellt lämplig att börja med: lägre antal ronder än vanligt, andra debutanter, man slipper möta toppspelarna. Dessutom brukar det vara en ganska liten turnering, vilket gör det lätt att lära känna folk. En ABC-turnering är öppen för debutanter samt tidigare spelare med en förbundsrating (för oböjt spel) som är högst 1000. Dagen börjar med rejäl genomgång av hur man spelar med bräde, brickor, klocka och protokoll. Icke-spelande arrangör finns på plats för frågor som kan tänkas uppstå under spelandets gång.

Vi spelar enligt standardlistan, vilket innebär att alla ord som står som egna uppslagsord i den senaste upplagan av Svenska Akademiens Ordlista (SAOL 14) är giltiga. Detta brukar kallas \"strict\" i t.ex. Wordfeudsammanhang.

Vi spelar sex ronder. Alla spelare spelar alla ronder (förutom vid ojämnt antal deltagare då en spelare får s.k. frirond och får stå över). Motståndarna lottas genom monrad, vilket innebär att man får möta någon som har ungefär samma antal vinster/förluster som man själv har.

Adress: Smidesvägen 10-12, Solna Business Park (mittemot ICA MAXI).
Närmaste tvärbanestation/busshållplats är Svetsarvägen (Solna).

Samling kl 8.30 för genomgång av regler, information och morgonfika
Rond 1 09:00
Rond 2 10:10
Rodn 3 11:20
Lunch
Rond 4 13:30
Rond 5 14:40
Rond 6 15:50
Prisutdelningen ca 17:00
Hemfärd senast 17:30

Avgift 70 kr (0 kr för dem som inte tävlat förr i Scrabbleförbundet, förbundet bjuder alltså på avgiften), innefattar smörgås, te/kaffe, godis och (symboliska) priser.
Årsavgift till Scrabbleförbundet för dem som inte tävlat förut i år tillkommer, 80 för de stora och 40 för de små, gäller även för nya spelare.

Ta gärna med lunch att värma i mikron, det finns takterrass att lufta sig på. Info om öppna matställen i nejden delges på turneringsdagen.

Slutligen: vi har Covid i åtanke, stannar hemma vid symtom, håller avstånd, spritar händerna och det är självklart ok att spela med mask.

Varmt välkomna/
Monica & Erik

Frågor? mejla: monica.ringheim(at)gmail.com

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2021-10-17 )