Aktuella turneringar

Spelsystem: Monrad
Ronder: 8
Max antal deltagare: 16

Det är nu 7 spelare anmälda.
Det går inte längre att anmäla sig.

Välkommen till BÖJ(B)ARA(R)E – en turnering med böjningslistan!

Vi hoppas att både vana Scrabblespelare och Wordfeudspelare som föredrar listan Svenska – Alla ordformer lockas att delta. I denna turnering tillåts böjningar av alla möjliga slag. Böjningslistan är mycket lik den i Wordfeud. (En av några skillnader är dock att många länder är godkända i Scrabble).

Spelplats: Hemma hos Lisa Blohm, Sophie Sagers gata 4 i Enskededalen/Kärrtorp. Katter finns i hemmet
Antal ronder: 8
Betänketid: 25 minuter/spelare
Samling: 08.30. Vi börjar vid behov med en regelgenomgång.
Spelstart: 09.00
Slut: Senast 19
Tillåtna tillbehör: Miniräknare, egna papper för anteckningar (men förstås inga anteckningar gjorda i förväg)
Ingår i anmälningsavgiften: Kaffe, te, mackor, fikabröd. Priser till palltrion och främsta rullare.

Lunch: Efter fyra ronder, flera lunchställen nära
Avgift: 60 kronor. Helt nya spelare betalar ingen tävlingsavgift, utan bara medlemsavgift. Nya spelare får dessutom en brickpåse av förbundet. Förbundets medlemsavgift är 40 respektive 20 kronor (studerande/pensionärer/arbetslösa). Medlemskap kan lösas på plats och behövs för att få spela.

Vägbeskrivning: Kollektivt: Enklast är T-bana grön linje 17 mot Skarpnäck. Kliv av i Kärrtorp. Utgång längst fram, gå snett över torget till höger, fortsätt ned på Kärrtorpsvägen. och sedan ett par hundra meter till höger. På andra sidan grusplanen ser du ett gäng färgglada höga radhus. Det första (beige) är rätt.

Med bil: Sväng av väg 73 mot Skogskyrkogården/Bagarmossen. Följ Sockenvägen någon kilometer rakt fram. I en fyrvägskorsning med rödljus, kör rakt fram och sedan direkt vänster mot Kärrtorp. Sophie Sagers gata är andra gatan till höger. Två gratis gästplatser på husgaveln är med lite tur lediga. Annars parkering på gatan mot avgift.

Varmt välkomna!
Lisa Blohm, 0733-39 26 22, lisablohmster@gmail.com Hör av dig vid frågor!

Bor du i Stockholm och har inte spelat Scrabble IRL tidigare? Kom gärna på våra träningar på Generator tisdagar (där någon är på plats vanligtvis 16.30 till 21). Ett bra tips är att gå med i Facbookgruppen Scrabble på svenska och/eller Scrabble i Stockholm. Och att hålla utkik i forumet här.

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2024-03-23 )

# Anmälda Rating Rankad
1. Lisa Blohm 10074