Aktuella turneringar

Spelsystem: Monrad
Ronder: 7
Max antal deltagare: 14

Det är nu 9 spelare anmälda.
Det går inte längre att anmäla sig.

Det finlandssvenska lokalmästerskapet spelas för tionde gången i rad hemma hos Gerd och Micke Forss i Karis. Tävlingen är öppen för alla inom Finlands gränser, Åland medräknat. Både nya spelare och sådana som varit med tidigare är välkomna att anmäla sig.

Lämpliga tåg anländer både från Helsingfors- och Åbohållet vid halvtie-tiden, och alla blir upphämtade från järnvägsstationen. Vi spelar sju ronder, håller en lunchpaus efter tre ronder och försöker bli klara strax efter sex. Det går tåg tillbaka till Åbo och Helsingfors halv-sju-tiden. För långväga gäster har vi övernattningsmöjligheter hemma hos oss.

Ungefärlig tidtabell:
Rond 1: 9.45
Rond 2: 10.50
Rond 3: 11.55
Lunch
Rond 4: 13.30
Rond 5: 14.40
Rond 6: 15.50
Rond 7: 17.00

Frukost och tilltugg under hela dagen och pris till alla deltagare utlovas. Dessutom blir det en god lunch också i år tillverkad av den forssiska mästerkocken. Allt ingår i anmälningsavgiften 7 €. Debutanter behöver inte betala denna.

Spelsystemet som används är Monrad, vilket betyder att du inför varje rond paras samman med en spelare med ungefär lika många segrar som du har själv.

Vid udda antal deltagare måste en spelare per rond stå över. Detta kallas frirond och ger spelaren automatiskt en extra seger. Samma spelare kan bara få en frirond under hela turneringen.

Vi använder oss av Svenska Akademiens ordlista, fjortonde upplagan (SAOL 14). Det är de fetstilta orden som gäller, vilka vanligen är i grundform. Ordlistan motsvarar ungefär wordfeuds “strict”.

Medlemmar i förbundet som inte spelat ännu i år får betala medlemsavgiften till förbundet 6 euro i samband med turneringen.

Vägbeskrivning för bilburna: Adressen är Mattsgatan 31. Från väg 53 (Lojo-Hangö) är det inte mer än 1 km att köra. Du ska ta av till höger vid gamla Säästöpörssi (numera Tokmanni). Det står Karis 2 på skylten men du ska inte köra hela vägen in till Karis. Sväng i stället till höger strax efter järnvägsundergången (ca 100 m efter att du svängt från stora vägen), där det står Pojo 12. Vid skyltningen till Stora prästgården och Karis kyrka (ca 100 m till) tar du av till höger och svänger genast in på Katarinagatan till vänster. Vid Katarinagatans slut i T-korsningen tar du till vänster och är då inne på Mattsgatan. Andra huset på höger sida har nummer 31 och där kör du in mellan två låga lyktstolpar.

Varmt välkomna!

Ring Gerd på tfn. 040-529 2876 om du har frågor.

# Anmälda Rating Rankad
1. Gerd Forss 106823