SENIORK(LASS) 2018

Arrangörer: Gerd Forss
Greger Nässén
Mikael Forss

Den fjärde Scrabbleturneringen för seniorer äger rum lördagen den 10 mars 2018 i Fredhäll, Stockholm. Du måste ha fyllt 50 år för att delta.

Tempot är lite lugnare än vanligt och vi vilar lite extra mellan matcherna. Ett par behjärtansvärda ändamål för äldre kommer vi att samla in pengar till.

Anmälan

SENIORK(LASS) öppnas för anmälan tidigast lördagen 23/12 på Scrabbleförbundets hemsida. Om du har spelat tidigare väljer du ditt namn i listan, annars skriver du in det plus övriga uppgifter och skickar iväg anmälan.

Tävlingen är öppen för högst 24 deltagare. Om du som har anmält dig får förhinder, ge i god tid besked om detta. (Använd alternativet för att avanmäla dig på anmälningssidan.) Om tävlingen mot förmodan skulle vara fullbokad och det blir sena avhopp, får eventuella reserver vara beredda på att hoppa in i tävlingen med kort varsel. Mobilnummer till tävlingsledningen är 070-2798705.

Tidplan och avgifter

Vi samlas 8:15, spelar sju ronder med en litet längre paus på eftermiddagen och har prisutdelning cirka 18:45. Morgonpigga deltagare är välkomna att dyka upp efter 7:30 för att hjälpa till med brickräkning och andra förberedelser.

Ungefärliga starttider:

Rond 1 8:30
Rond 2 9:45
Rond 3 11:00
Lunch
Rond 4 13:15
Rond 5 14:30
Fikapaus
Rond 6 16:00
Rond 7 17:15
Avslutning 18:45

Startavgiften är 50 kronor eller 6 euro som du betalar på plats. Dricka, fika och visst tilltugg ingår i avgiften. Hör av dig om du vill bidra med nåt annat ätbart, typ hembakat.

Om du inte är medlem (eller inte har förnyat din avgift) i Scrabbleförbundet måste du även betala en medlemsavgift på 60 kronor eller 7 euro. Debutanter behöver bara betala medlemsavgift eftersom styrelsen betalar deras första turneringsavgift.

Spellokal

SENIORK(LASS) äger rum i kvarterslokalen på Orvar Odds väg 5 i Fredhäll på västra Kungsholmen. Ingången till lokalen finns bredvid porten på baksidan av huset (östra sidan).

Det finns en del matställen i nejden, info ges på plats eller se på den här kartan.

Enklaste sättet att ta sig till lokalen är att åka tunnelbana till Kristineberg. Gå till vänster under spåren och följ trottoaren till ett övergångsställe. Gå uppför en liten backe med ledstång till Fredhällsgatan. Där Fredhällsgatan slutar fortsätter du framåt mellan två hus och passerar några tallar på vänster hand tills du ser Mälaren. Ingången till spellokalen är bredvid port 5 i det högra huset. Alternativt kan du ta buss 61 eller 65 till hållplats Frödingsvägen eller Fredhäll, så kommer du lite närmare lokalen än med tunnelbana.

Regler och ordlista

SENIORK(LASS) följer Svenska Scrabbleförbundets officiella tävlingsregler.

Vi använder Scrabbleförbundets officiella elektroniska tävlingsordlista som motsvarar SAOL 14.

Efter varje match, kontrollera att ni har samma slutresultat (rätta detta annars) och signera protokollen. Notera även eventuella rullningar och höga dragpoäng över 100 i båda protokollen.

Lottning, ordkontroll och rating

Vi använder dataprogrammet Manfred för monradlottning. Spelarna sköter ordkontrollen själva. Överdomare utses på plats.

Priser

Vi utlovar priser till alla som deltar. Dessutom uppmärksammas den som har flest rullningar och den som vunnit specialkategorin (som meddelas vid turneringens början).

Varmt välkomna!
Greger Nässén, Gerd Forss, Mikael Forss

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2017-12-30 )

1. Greger Nässén 103740