Turneringshistorik

Rullningar per
spelare och match:
0.48

Vi hade nöjet att genomföra en liten men väldigt gemytlig turnering i fösamlingshemmet Aurelias funktionella utrymmen. Allt förlöpte väl, i synnerhet med teknisk assistans av Anders och huslig dito av Stefan, den förstnämnda som såg till att vi resultatet kom upp och ut trots strulande dator och den sistnämnde som stekte en läcker kontinental frukost åt oss - på den klarade vi oss så länge att vi enhälligt sköt upp lunchpausen med en rond..!

Vi tillåter oss att i det här sammanhanget särskilt lyfta fram två av deltagarna, nämligen Erik Elvers och Simon Bergman. Erik, som denna gång ensam stod för det rikssvenska deltagande, premierades med ett diplom för att ha spelat sin tionde turnering i Finland - utöver det knep han elegant en pallplats. Simon gjorde sin tävlingsdebut och tillika irl-spelsdebut över huvud taget och allt detta med en matchseger och en rullning som saldo. Erik fick även pris för bästa kyrkliga ord i denna turnering medan Pia bar hem priset för högst dragpoäng utan rullning. Anders, med en svit på tio(!) rullningar fördelade på sex matcher ,var en värdig vinnare av rullningspriset.

Väl mött till nästa Aura Cup!

Slutställning  V O F Rating innan Rating- ändring
1 Maria Ellfolk-Lasén 6   1043 +16,12