Nationaldagsscrabble 2019

Datum: 2019-06-06
Arrangör: Maria Åslund

Plats: Buskvägen 14, Nyköping
Tider: Samling 9.00 och start 9.30. Lunch efter rond 3.Senast 18.30 bör det vara prisutdelat och klart.
Rondlängden är 60 minuter och varje spelare har 30 minuter till förfogande. Om ett ord utmanas är det Saol 14 som gäller.
Anmälningsavgift: 60 kronor, gratis för debutanter. Har du inte spelat i år tillkommer förbundsavgiften på 60 kronor (halva priset för ungdomar under 18 år).
Kontaktuppgifter: 0155/29 00 78, aslund.maria(at)gmail.com

För elfte gången har jag nöjet att bjuda in till Nationaldagsscrabble i Nyköping. Traditionellt är det en trädgårdsturnering och det är möjligt att mysa i grönskan om vädret tillåter. Numer har jag dock inget stort partytält, vilket gör att vi måste sitta inne om det är dåligt väder. Eftersom vi riskerar att få spela inomhus begränsar jag antalet platser till 12.

Annars är det samma koncept som tidigare år. 7 ronder och möjlighet att delta i gemensam lunch till självkostnadspris. Mer information om lunchen kommer via mejl till dem som anmäler sig. Det finns naturligtvis också möjlighet att värma medhavt i mikron. Dessutom finns såväl en pizzeria som en ICA-butik på 1 respektive 1,3 km avstånd.
I anmälningsavgiften ingår fika, som står uppdukat under dagen.
Samåkning rekommenderas å det kraftfullaste. Det är tunnsått med avgångar med kollektivtrafik på en "röd dag".
Jag rekommenderar också att ni kommer i god tid. Vi har blivit med hund och det är en ras som "talar om" när någon kliver in och hon är inte van vid att det kommer en massa folk. Ni kommer således att bli rejält utskällda och hunden behöver lite tid att lugna ner sig, innan vi startar turneringen. Dessbättre är den helt ofarlig, närmast fjantig.
För långväga gäster finns möjlighet till övernattning både före och efter turneringen.
Välkomna!

Ovanstående är senast uppdaterat ( 2019-06-06 )

1. Maria Åslund 100553
2. Åsa Florholm 102346