Forum

Notifications
Clear all

WESPAC 2019 - Todd deltar för Sverige!

Sida 1 / 2

Greger Nässén
Inlägg: 23
Moderator
Topic starter
(@rangerpassenger)
Medlem
Blev medlem: 5 år sedan

WESPAC 2019 drar igång om några dagar! Denna VM-motsvarande tävling äger rum i Goa i Indien den 16-20 oktober. Alla spelar 32 matcher de fyra första dagarna. De två högst placerade spelar en final med högst 7 ronder den 20 oktober. Arrangörer är det internationella Scrabbleförbunet WESPA och Scrabble Association of India. Cirka 120 spelare kommer att delta i huvudtävlingen. Det blir också en uppvärmningstävling samt parallellt en sista chansen-kvaltävling den 15 oktober.

Sverige har nu en deltagare PÅ WESPAC! Det är Todd Webster som flög till Goa igår. Eftersom vi inte lyckades ordna någon kvaltävling för WESPAC, säger reglerna att spelarna på den engelska ratinglistan ska tillfrågas i tur och ordning om de vill delta. Det gjordes i somras och de tre före Todd som kunde ha deltagit tackade nej. Todd var intresserad men kunde inte besluta sig på en gång. För en kort tid sedan blev allt det praktiska ordnat för Todd.

Deltagaravgiften för WESPAC är dock saftig, 250 USD, nästan 2700 kronor. Det blev 50 USD extra för sen anmälan. Todd hälsar att han verkligen skulle uppskatta om vi skrabblare kunde hjälpa till med att sponsra hans avgift. Om du vill göra det, swisha till Todds mobil 0736836504. Skriv gärna här att du har swishat. Om du inte kan swisha, hör av dig till mig på rangerpassenger (snabela) gmail.com så ordnar vi det på annat sätt.

WESPAC har en hemsida med all information om evenemanget. Det blir livesändning och kommentarer till de mest intressanta matcherna. Resultat läggs ut löpande.

Mer information om WESPAC kommer inom kort! Heja Todd!

/Greger

Topic Tags
9 Replies
Greger Nässén
Inlägg: 23
Moderator
Topic starter
(@rangerpassenger)
Medlem
Blev medlem: 5 år sedan

Korrigering: Det blir ungefär 120 deltagare i huvudtävlingen, och 200 totalt med övriga tävlingar.

(Till våra webbguruer: Jag lyckas inte redigera mitt inlägg, inget händer när jag klickar på Redigera-ikonen eller nån annan av ikonerna till höger under inlägget. Ska det vara så?)

Svara
2 Svar
Roland Olsson
Admin
(@blackrat)
Blev medlem: 5 år sedan

Webmaster
Inlägg: 52

@rangerpassenger

 Problemet med att det inte går att redigera sina inlägg har varit känt länge. Jag har tidigare letat efter en lösning med inte lyckats. Nu tog jag tag i det igen och efter ett tips på nätet så lyckades jag få fram orsaken till varför det inte funkar i vårt forum. Tydligen så gick något lite snett vid installationen av forumet och några av databastabellerna fick aldrig det innehåll det borde ha. Jag förde nu över det saknade innehållet från min egen lokala installation till hemsidan dito och nu fungerar det!

Svara
Greger Nässén
Moderator
(@rangerpassenger)
Blev medlem: 5 år sedan

Medlem
Inlägg: 23

@blackrat Tack så mycket Roland för att du löste problemet!

Svara
Greger Nässén
Inlägg: 23
Moderator
Topic starter
(@rangerpassenger)
Medlem
Blev medlem: 5 år sedan

WESPAC 2019 startar imorgon i Goa, Indien!
WESPAC 2019 starts tomorrow in Goa, India!

Todd Webster från Stockholm har spelat en förberedande turnering idag och kom på 20:e plats av 60. Jättebra gjort!

Huvudturneringen WESPA Championship startar imorgon där Todd representerar Sverige! De nästan 120 deltagarna kommer att spela 8 matcher om dagen 16-19 oktober. Den första matchen varje dag startar (svensk tid) 05:30 och den sista matchen startar 14:30 den 16:e och 18:e, 13:30 den 17:e och 12:30 den 19:e oktober. Finalen mellan de två bäst placerade startar 05:00 på söndag.

Löpande resultatuppdatering från turneringen med mycket statistik hittar du här.

Live videosändning av intressanta matcher med kommentarer visas här.

Det finns en Facebookgrupp för WESPAC 2019.

Vi hejar på Todd!

---

Todd Webster from Stockholm has played in a preparatory tournament today and was placed #20 out of 60. Very well done!

The main WESPA Championship starts tomorrow with Todd representing Sweden! The almost 120 contestants will play 8 matches a day on 16-19 October. The first regular game each day starts at (our time) 5:30 AM, and the last game starts at 2:30 PM on the 16th and 18th, 13:30 PM on the 17th and 12:30 AM on the 19th. The playoff between the top players starts at 5:00 AM on Sunday.

Live result updates from the tournament with lots of statistics is found here.

Live video streaming of interesting games with commentary is broadcast here.

There's a Facebook group for WESPAC 2019.

We're rooting for you Todd!

Svara
1 Svara
Greger Nässén
Moderator
(@rangerpassenger)
Blev medlem: 5 år sedan

Medlem
Inlägg: 23

Oops, blev lurad av internet! Startiderna är framflyttade en timme, och finaldagens start är rätt nu!

Svara
Greger Nässén
Inlägg: 23
Moderator
Topic starter
(@rangerpassenger)
Medlem
Blev medlem: 5 år sedan

Todd hade en tuff start på dag 1 men jämnade ut det nästan senare på dagen. Efter 9 matcher har han vunnit 4 och ligger på plats 103 av 140 med en poängskillnad på -693. Här är Todds resultat idag:

Todd had a tough start on day 1 but evened it out almost later in the day. After 9 matcher he's won 4 and is on place 103 of 140 with a spread of -693. Here are Todd's results today:

1. Russell Honeybun (Australien) - Todd      509-414  0-1  -95
2. Todd - Eric Kinderman (För. Arabemiraten) 565-280 0-2 -380
3. Omri Rosenkrantz (Israel) - Todd 469-345 0-3 -504
4. Todd - Stewart Houten (Skottland) 391-390 1-3 -503
5. Dianne Brumby (Australien) - Todd 409-286 1-4 -626
6. Todd - Siu Hean Cheah (Singapore) 350-465 1-5 -741
7. Niyi Adebayo (Skottland) - Todd 424-440 2-5 -725
8. Todd - Martins Mutahi (Kenya) 391-366 3-5 -700
9. Todd - Jeannie J Wilson (USA) 337-330 4-5 -693
Svara
Greger Nässén
Inlägg: 23
Moderator
Topic starter
(@rangerpassenger)
Medlem
Blev medlem: 5 år sedan

Startfältet är starkt och tufft i Goa. Efter dag 2 har Todd 5 vinster och 11 förluster. Jesse Day från USA leder med 14-2. Här finns resultatlistan efter dag 2. En totalöversikt med resultat för alla spelare finns här. Den är sorterad på spelarnummer (Todd är #119). Kämpa på Todd!

The starting field is strong and tough in Goa. After day 2 Todd has 5 wins and 11 losses. Jesse Day from USA leads with 14-2. Here are the standings after day 2. A wall chart with results for all players is found here. It's sorted after player number (Todd is #119). Fight on, Todd!

Svara
Sida 1 / 2
Share: