Forum

Notifications
Clear all

Träningsspel Stockholm hösten 2022

Sida 2 / 3

Anna.Andersson
Inlägg: 85
Admin
Topic starter
(@anna-andersson)
Member Ordförande
Blev medlem: 6 år sedan

Hej Erik

Jag spelar gärna, jag har med mig utrustning för två personer men tänkte köra endast digital schackklocka om det går bra för dig. Jag kan vara på FIF lite innan sex om det går bra för dig?

Svara
Lisa Blohm
Inlägg: 2
Customer
(@lisa-blohm)
New Member
Blev medlem: 1 år sedan

Hej! Fler som dyker upp för spel i Stockholm ikväll? Jag har med ett spel, två klockor. 

Svara
Anna.Andersson
Inlägg: 85
Admin
Topic starter
(@anna-andersson)
Member Ordförande
Blev medlem: 6 år sedan

Hej, 

Efter ett antal försök på The Flying Horse konstaterade vi att lokalen inte passade oss och vi har därför hittat en annan lokal som vi kommer testspela på

Lisa Blohm har föreslagit att vi ses på Generator Hostel och efter omröstning i vår Facebookgrupp, Scrabble i Stockholm kom vi överens om datumet, den 30 november kl. 18.

Jag och Gunnar har med oss varsin uppsättning spel, dock utan klocka. De digitala schackklockorna fungerar alldeles utmärkt och räcker till detta tillfälle. Jag tar också med mig en engelsk brickpåse ifall någon vill träna på engelska. Ta gärna med er pennor och protokoll, protokoll finns på Scrabbleförbundets hemsida under "resurser".

Hostelet ligger på Torsgatan 10, ett stenkast från t-centralen, följ bara Vasagatan mot LO-borgen. Se karta här:
 
Svara
Anna.Andersson
Inlägg: 85
Admin
Topic starter
(@anna-andersson)
Member Ordförande
Blev medlem: 6 år sedan
Totalt tio stycken, inklusive ett par uppskattade comebacker, Oscar Langenskiöld och Henrik Holmström, var vi till slut på Generator hostel på Torsgatan ikväll och den allmänna uppfattningen var att detta var ett mycket bättre spelställe än det förra. Gott om plats, bra bord, okej ljus och möjlighet att äta och dricka något - utan tvång.
Viss musik får man räkna med, men rimlig ljudnivå, och vi var nöjda! Övriga som dök upp var Monica, Lisa, Emma, Gunnar, Nils, Maria och Fredrik. 
Mer info om nästa speltillfälle kommer. 
Svara
Anna.Andersson
Inlägg: 85
Admin
Topic starter
(@anna-andersson)
Member Ordförande
Blev medlem: 6 år sedan

Nästa tillfälle är den 7 december kl. 18:00ish på Generator Hostel, Torsgatan 10. 

Svara
Sida 2 / 3
Share: